7.4 C
Киев
Суббота, 15 ноября, 2025
додому Блог сторінка 2173

Рейси з Відня до аеропорту «Бориспіль» відновлять з 22 червня

0


Рейси з Відня до аеропорту «Бориспіль» відновлять з 22 червня. Фото: AviaNews – Telegram

Авіакомпанія Austrian Airlines планує відновити регулярні рейси до Києва з 22 червня.

Поновлять рейси з Відня до аеропорту «Бориспіль», повідомляється на сайті компанії.

В цей день авіакомпанія також почне виконувати рейси до Белграда, Граца, Інсбрука, Кошице, Мілана, Ніцци, Праги, Спліту та Варшави.

До запровадження карантинних обмежень на польоти авіакомпанія Austrian Airlines також виконувала рейси до Одеси. Цих рейсів поки немає у розкладі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Авіасполучення планують відновити у червні

Раніше повідомлялося, що три міжнародні авіакомпанії невдовзі відновлять авіасполучення з Україною.

Чеська Czech Airlines повідомила, що рейси з України будуть відновлені 24 травня. Угорська Wizz Аir готується відновити польоти з 23 травня. Німецька Lufthansa — з 1 червня.





Джерело: gazeta.ua

Протести в США: губернатор Міннесоти мобілізує Нацгвардію

0


Протестувальники в США почали палити поліцейські машини. Фото: Reuters

Губернатор штату Мінесота Тім Волц для вгамування протестів через смерть афроамериканця Джорджа Флойда мобілізує Національну гвардію. Це станеться вперше з часів Другої світової війни.

«Минула ніч (29 травня — ред.) була сміхотворною спробою вдати, що все це (протести — ред.) були про смерть Джорджа Флойда чи нерівність», — заявив губернатор під час пресконференції в суботу, 30 травня, передає CNN.

Він додав, що протести перетнули межу й перетворилися на «спалювання» крамниць і «порушення громадського порядку».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Нью-Йорку затримали понад 200 протестувальників

Протести в п’ятницю, 29 травня, поширилися на понад 30 американських міст, не лише в штаті Мінесота.

25 травня в місті Міннеаполіс після затримання поліцією помер 46-річний афроамериканець Джордж Флойд. Поліцейський, який затримував чоловіка, притис його шию коліном і не відпускав навіть тоді, коли той говорив, що не може дихати.
Історія Флойда спричинила хвилю протестів у місті проти неправомірних дій поліції.
Перед цим в інтернет потрапило відео, на якому Флойд лежить на землі й кричить «я задихаюся», а поліцейський тримає коліно в нього на шиї. Його фраза стала гаслом активістів, які протестують проти поліцейського насильства відносно темношкірого населення США.





Джерело: gazeta.ua

Бразилія випередила Іспанію за кількістю померлих від Covid-19

0


У Бразилії зафіксовано 27 тис. 878 померлих від коронавірусу

У Бразилії зафіксовано 27 тис. 878 померлих від Covid-19, що вище, чим в Іспанії, в якій наразі померло 27 тис. 127 осіб.

Про це йдеться на сайті університету Джона Гопкінса.

Також вказано, що за добу на Covid-19 в Бразилії захворіло близько 27 тис. осіб, що є рекордною кількістю. Всього в країні захворіло 465 тис. 166 людей.

Зазначимо, що усвіті підтвердили вже понад шість мільйонів хворих на коронавірус. На перших двох місцях за кількістю діагностованих випадків коронавірусу – США та Бразилія. На третьому місці за кількістю випадків зараження Covid-19 знаходиться Росія.

Як повідомлялося, станом на 9:00 30 травня в Україні зафіксовано 393 нових випадків коронавірусу, це на 36 випадків менше, ніж учора (429). Усього виявлено 23 204 випадки коронавірусної хвороби.

Коронавірус в Україні

  • Всього

    23204

  • Хворіють

    13197

  • Одужали

    9311

  • Померли

    696

Також зафіксовано 17 летальних випадків. Одужали 377 пацієнтів.





Джерело: glavcom.ua

Програму уряду в Раді розглядатимуть у перший тиждень червня

0


Рада запрацює з 2 червня. Фото: REUTERS

Верховна Рада повернеться до пленарної роботи у вівторок, 2 червня. У перший тиждень парламент розглядатиме Програму уряду.

«Абсолютна більшість комітетів Верховної Ради не підтримали той текст, який Кабінет міністрів подав ще у квітні, і надали свої рекомендації. Вірогідно, голосування в залі буде аналогічним і програму відправимо на доопрацювання… Розраховуємо отримати детальніший і більш конкретний документ, який врахує рекомендації народних депутатів», — написала заступниця голови фракції «Слуга народу» Євгенія Кравчук у Facebook.

Доопрацьований урядом варіант парламент розгляне упродовж 15 днів.

Також, у порядку денному на тиждень голосування у другому читанні законопроекту про «злодіїв у законі», постанови від комітету у закордонних справах, пакет законопроектів від «цифрового» комітету — про хмарні послуги, про електронні комунікації, про захист телекомунікаційних мереж.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Шмигаль зібрав уряд — ЗМІ

«Також в планах голосування у другому читанні законопроекту з пакету порятунку креативних індустрій. І важливі зміни до виборчого законодавства: зокрема щодо впровадження партійних списків на місцевих виборах у міських ОТГ, де не менше 15 тисяч виборців (зараз — 90 тис.), зменшення застави за участь у виборах у 4 рази, паралельне висування до рад різного рівня і багато іншого — у першому читанні», — додала вона.

Раніше нардепи скасували пленарні засідання на 21 і 22 травня. У ВР пояснили таке рішення самоізоляцією фракції «Батьківщина», в якій один з депутатів захворів на коронавірус.





Джерело: gazeta.ua

Суд заарештував на два місяці вже п’ятьох фігурантів стрілянини у Броварах

0


Один із фігурантів справи про стрілянину у Броварах

Фото: Нацполіція

Загалом Броварський міський суд має обрати запобіжний захід 21 затриманому

П’ятьом фігурантам справи про стрілянину у Броварах обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів.

Про це у суботу ввечері повідомляє Національна поліція у Facebook.

«На цей час запобіжний захід – тримання під вартою на 60 діб без права внесення застави — обрано п‘ятьом фігурантам», – йдеться у дописі.

Загалом Броварський міський суд має обрати запобіжний захід 21 затриманому у зв’язку зі стріляниною у Броварах.

Нагадаємо, вранці 29 травня в Броварах десятки людей влаштували перестрілку посеред вулиці. Копи затримали 21 учасника перестрілки: 11 – в Броварах, 5 – у Житомирській області та 5 – у Вінницькій.

Заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко повідомив, що в результаті стрілянини троє учасників отримали поранення з травматичної зброї. Він також оприлюднив фото затриманих.

Для розшуку і затримання інших співучасників введена спеціальна поліцейська операція.

Раніше слідчі розпочали три кримінальні провадження за фактом стрілянини у Броварах.

Напередодні ввечері міністр внутрішніх справ Арсен Аваков заявив, що учасники стрілянини «надовго сядуть у в’язницю». Наразі 28 зловмисників затримані, з них вже 22 висунуті обвинувачення.

Читайте також:

  • Бойовик у Броварах. Що переживає маршрутний бізнес і чому це лише початок?
  • Чи втримається Аваков на посаді. «Слуги народу» обговорять питання відставки міністра





Джерело: glavcom.ua

У Чехії двох мешканців звинувачують в участі у бойових діях на Донбасі проти України – останні новини

0



КИЇВ. 30 травня. УНН. Прокурор Праги Марек Бодлак повідомив про висунення обвинувачення громадянину Чехії та громадянину Білорусі, що постійно проживає в Чехії, за ст. 311 кримінального кодексу «трористичний акт» за участь у бойових діях проти України на Донбасі. Обом загрожує покарання у вигляді позбавлення волі від 12 до 20 років. Про це написав у Facebook посол України в Чехії Євген Перебийніс, передає УНН.

За інформацією Радіо Свобода, 11 травня прокуратура подала до Крайового суду в місті Чеське Будєйовіце обвинувачення проти громадянина Чехії у зв’язку з його участю в озброєному конфлікті на сході України в лавах підрозділів сепаратистів на зламі 2015–2016 років.

27 травня схоже обвинувачення подали до Міського суду в Празі проти громадянина Білорусі з правом постійного мешкання в Чехії у зв’язку з його неодноразовою участю в тому ж конфлікті в 2014–2016 роках. Покарання, передбачене Кримінальним кодексом Чехії, становить від 12 до 20 років позбавлення волі.

В обох випадках ідеться про обвинувачення в злочині, що його Кримінальний кодекс Чехії визначає як «терористичний напад».

За інформацією чеського агентства ČTK, наведені статті обвинувачення й їхні пункти, відповідно до Кримінального кодексу Чехії, чинного станом на початок 2017 року, означають, що обох чоловіків обвинувачують у злочинній діяльності у складі організованої групи. А «терористичний напад», за цим кодексом, – це чин, здійснений проти Чехії чи міжнародної організації – але при цьому чеське право надає захист від терористичних дій і іншим державам.

За даними Радіо Свобода, на Донбасі в лавах російських гібридних сил побували вже десятки громадян Чехії, де досить сильно працює російська і проросійська пропаганда й дезінформація, і деякі з них уже були засуджені до кримінальної відповідальності за тероризм.

Нагадаємо, бойовики на Донбасі продовжують нарощувати бойову підготовку.



Джерело: www.unn.com.ua

Як працюють ТРЦ у Києві — ФОТО

0



З 30 травня у Києві відновили роботу ТРЦ. На входах відвідувачам мають вимірювати температуру і перевіряти на наявність маски.
Проте на входах до столичних ТРЦ температуру майже ніде не міряють. В адміністраціях пояснюють це тим, що вони перевіряють працівників та орендарів торгових залів. А в кожному окремому магазині охоронці мірятимуть температуру покупців.
Також тестують дезінфекційні брами. У ТРЦ Dream Town поки встановили лише одну таку. Кажуть, поки розпилений дезінфекуючий засіб більше заливає біля конструкції підлогу, роблячи її слизькою, що також небезпечно для відвідувачів. Утім, коли систему відрегулюють – обіцяють, такі брами з’являться й на інших входах-виходах з ТРЦ.
Читайте: 

У ТРЦ на вході до кожного магазину є зазначені обмеження одночасного перебування кількості відвідувачів. З’явились позначки для дотримання соціальної дистанції на сходинках ескалаторів.
З масками та обмеженнями: як працюють ТРЦ у Києві після карантину / 7 фотографий
Також людей закликають носити маски. Охоронці роблять відвідувачам зауваження, якщо бачать, що ті нехтують правилами особистого захисту.
Зачиненими залишаються дитячі зони та кінотеатри. Заклади харчування, що працюють на території ТРЦ продовжують працювати лише на виніс.

Раніше мер столиці Віталій Кличко заявив, що до 50-70%, а власники мереж зможуть заробити після тривалого простою.


Джерело:
fakty.com.ua

Рада збереться на засідання 2 червня

0



Верховна Рада повернеться до пленарної роботи у вівторок, 2 червня, оскільки нових випадків захворювання на коронавірус серед депутатів не виявили.
Про це повідомила народний депутат від Слуги народу Євгенія Кравчук.
Вона зазначила, що тиждень розпочнуть з розгляду програми уряду, через те, що абсолютна більшість комітетів парламенту не підтримали той текст, який Кабмін подав ще у квітні.
Вона припустила, що, вірогідно, голосування в залі буде аналогічним і програму відправлять на доопрацювання.

Читайте:
Також нардепи планують розглянути законопроект про злодіїв у законі, пакет законопроектів про хмарні послуги, електронні комунікації, про захист телекомунікаційних мереж.
Крім того, у другому читанні розглянуть зміни до виборчого законодавства. Зокрема, щодо запровадження партійних списків на місцевих виборах у міських ОТГ, де не менше 15 тис. виборців (зараз – 90 тис.), зменшення застави за участь у виборах у чотири рази.
Нагадаємо, уряд вже подавав на розгляд програму діяльності, однак .


Джерело:
fakty.com.ua

Пенсія: коли та за яких умов запрацює накопичувальний рівень

0


Накопичувальними пенсіями зможуть користуватися українці, які досягнуть 60 років. Фото: pexels.com

Накопичувальний пенсійний рівень має запрацювати 2023 року, за законом. Щоб система запрацювала раніше, це вимагає напруженої роботи виконавчої гілки влади, в інтерв’ю журналу «Країна» розповіла Галина Третьякова, голова комітету соціальної політики та ветеранів Верховної Ради.

«По-перше, фінансова система має бути готова інвестувати кошти. Має регулюватися з боку держави, зокрема Кримінальним кодексом. По-друге, люди, які працюють, мають бути готові частково, але самостійно забезпечувати майбутню пенсію. Сплачувати 1 відсоток зарплати, як передбачає закон. За бажанням людина зможе відраховувати на майбутню пенсію більше», — пояснює Третьякова.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Назвали ризики солідарної пенсійної системи

За її словами, пенсійні внески мають відраховувати і людина, і роботодавець. Останній платитиме за формулою «стільки ж як працівник плюс 1». Але не більше 5%.

«Накопичувальними пенсіями зможуть користуватися українці, які досягнуть 60 років. Стане реально раніше виходити на пенсію, наприклад, у 55, якщо людина накопичила достатньо коштів. Суми має вистачати, щоб перетворити її на пожиттєвий ануїтет – регулярну щомісячну виплату», — каже експерт.

Повне інтерв’ю з Галиною Третьяковою читайте у журналі «Країна» від 28 травня.





Джерело: gazeta.ua

Йшли дівчата з буряків, та й зустріли маніяків. Насилля в театрі: післямова до гучного скандалу

0


Вистава «Кицюня» Дикого театру

Тиждень, що минає, був у всіх сенсах аж занадто «культурним» – вернісаж в музеї Гончара, де виставляли картину Іллі Глазунова «Русская красавіца» (власність родини Петра Порошенка), прем’єра нуар-трилера «Тіні забутих» у Центрі Довженка, оперета Містер Ікс з екшн-пошуками Офісу президента гідної кандидатури на посаду міністра культури України. 

На такому активному медійному фоні далебі не погас, а подекуди аж іскрив скандал, викликаний рухом активістів проти насилля в українському театрі. Нагадаю, цей галас розпочався після мережевої прем’єри скріншотів особистого листування керівника Театру «Актор» Слави Жили, де він у межах підготовки нового геймер-онлайн проекту «Містер Баттерфляй» пропонував актрисам (за гроші) здійснити деякі пікантні маніпуляції (перед камерою).

Наприклад, зняти ліфчик – це близько тисячі гривень, облизати фалоімітатор – близько 500 гривень і т. д.

Гнівний пост талановитої актриси Оксани Черкашиної з цього приводу спричинив праведний гнів і як наслідок флешмоб у соцмережі проти насилля в театрі, до якого долучилися мисткині різних театрів та віросповідань.


13_07

Гнівний пост актриси Оксани Черкашиної спричинив гучний скандал


Скандал отримав новий статус, коли його стала коментувати Уляна Супрун, а згодом долучилися і центральні телеканали та рейтингові ЗМІ.

Тим часом, вже відома дата онлайн-прем’єри скандального «Містера Баттерфляй» (з Олексієм Вертинським, який не буде роздягатися) — 16 червня. І весь галас відтепер мимоволі сприймається як піар-супровід напередодні експериментальної прем’єри Театру «Актор».

В це же час, за версіями ЗМІ, керівник театру «Актор», Слава Жила, розглядається Офісом президента в когорті можливих претендентів на посаду міністра культури України.

Жити стає веселіше. Щодня.

Стосовно теми насилля, то тут не може бути ніяких рефлексій або мугикання, бо треба давати по руках тим, хто здійснює такі акти (вироки мають бути на основі доведених фактів і документів, звісно). Щоби таке неподобство не процвітало ні в театрах, ні в творчих вузах, адже іноді тіло молоде стає для маніяка-викладача іграшкою в цупких магнітних клешнях. 

Якщо певні факти і свідчення з’являться, будуть доведені, тоді можливі і нові етапи боротьби проти насилля, вже на юридичному рівні.

Своєю чергою, хочу нагадати, що насилля на театральній мапі, як територія Гри, як сценічний художній вимір – дещо інша історія, і тут навіть марно нагадувати, що на цій території частенько працюють лідери сучасного світового театру – Ян Фабр, Томас Остермайєр, Кшишфтоф Варліковський, інші майстри та генії. В контексті теперішнього галасу я і подумав, а яким чином українські театральні режисери дотичні до теми насилля (але не за кулісами, а на сцені, звісно, у художньому рішенні своїх відомих постановок. 

Деякі, дотичні. 

Дещо з минулого я пригадав (можете доповнити цей суто суб’єктивний рейтинг а-ля насилля на сцені, буду дуже вдячний за підказки та коментарі-доповнення).

Попри все маю одне  важливе уточнення. 

Найстрашніший насильник в театрі – режисер бездарний, обмежений. Від такого страждають актори і глядачі.

1. Андрій Жолдак. Життя з ідіотом 

Румунський Національний театр Раду Старку

http://svobodazholdaktheatre.com/media/photoitem/29916055_0.jpg

На мій погляд, це одна з найсильніших і найвідвертіших вистав українського режисера на європейських теренах. Антологія сценічного насильства та безумства, відверта спроба належним способом зґвалтувати і задіяних акторів, і вельмишановну публіку. При цьому, сам режисер аж крекче від задоволення у процесі такого сценічно-статевого акту – аж до самих гланд.

Оповідання Віктора Єрофєєва, звісно лише привід для Жолдака показати здичавіння родини та цілого світу часто екстремальними сценічними засобами.

Сцена у Жолдака передбачає декілька сегментів. Плюс – екрани, на яких великими планами демонструють різні цікаві процеси: блювання, випорожнення, мастурбації. Є інші окремі відразливі сцени, коли герої обмащують себе каловими масами (копрофілія)

У Жолдака ідіот – не хлопчик Вова (головний герой), а уся родина, в яку і потрапляє бідна дитина. Передбачаються сцени злягання, знущання, і все це під супровід Рамштайн, Земфіри і Євгена Доги.

Цю виставу румуни грали в Києві в екс-Жовтневому палаці.

http://svobodazholdaktheatre.com/media/photoitem/10463963_0.jpg

І назавжди я запам’ятав мізансцену не на сцені, а в залі. В партнер якимось партизанським способом пробралася зграйка інтелігентних бабусь. Очевидно, хтось передав шарові запрошення в Інститут літератури, який поруч з Жовтневим палацом (хотіли бабусь потішити творчістю російського прозаїка Єрофєєва).

Протягом цієї вистави, здавалося, бабусі зменшувалися і дематеріалізувалися – їхні старечі плечі опускалися все нижче і здавалося до фіналу вони просто ляжуть на підлогу партеру і більше ніколи не встануть.

Коли актори грали сцену обмащування героїв каловими масами, тоді вже невгамовний філологічний дух переляканих бабусь не витримав. Вони збунтувалися і демонстративно полишили залу після акту масового зґвалтування глядачів.

Вони тремтіли, але крокували гордо.

Колективний вираз старечих облич навіював мотив картини невідомого народного художника… Йшли дівчата з буряків, та й зустріли маніяків…

Я подумав, що якби їм трапився на шляху сам пан режисер, то вони задушили б його історичними руками, а потім щей стогнали від задоволення та гідно виконаної гуманітарної місії.

У цій румунський постановці Андрій Жолдак довів до абсолюту свою спробу переплавки фізіології у сценічну естетику. І ім’я героя свого сценічного фізіологізму він якось дуже пророче вгадав – Вова. 

У цій виставі насилля – як форма режисерського діалогу з глядачем і актором. Хтось витримає, когось знудить, а хтось втече в Інститут літератури, від гріха подалі.

2. Андрій Жолдак. Один день Івана Денисовича

Харківський театр Т. Шевченка

http://svobodazholdaktheatre.com/media/photoitem/24579141_0.jpg

А це вже Жолдак харківського періоду.

Фактично вистава-маніфест, яка передбачає безліч інтерпретацій з боку критиків. Вистава відверта, шокуюча, її мета – роз’ятрити людиноненависницьке нутро тоталітаризму. І режисерський інструментарій тут – шок поза больовим порогом, як і у Солженіцина, тут, на думку режисера, тоталітарне насилля перетворює людину на шмат м’яса чи на дурного покірного зайчика. А сама державна Система, як камера тортур.

Це була відверто політична вистава Жолдака про дегуманізацію суспільства під державним пресом тоталітарного насильства .

3. Роман Віктюк. Філософія в будуарі 

Театр Романа Віктюка 

Интервью Дмитрия Бозина журналу WATCH Театр Романа Виктюка

У Київ цю постановку у свій час делегували Сергій Проскурня і Михайло Бродський в рамках проекту Вік-тюк! На сцені Жовтневого палацу.

То був 1996 рік. Воля на театрі ще не була такою вільною. Тому деякі київські народні артисти, побачивши гігантські секс-іграшки та інші фалоси, прив’язані до віктюківських акторів, були щиро обурені. Що за неподобство? Що за насилля над мораллю та етикою? Це вже тепер ці режисерські фокуси з фалоімітаторами сприймаються за дитячі пустощі. Нові часи пропонують новіші вишуканіші та жорстокіші методи секс-насилля на світовій сцені. Але та вистава за мотивами маркіза де Сада врізалася в пам’ять як гірке висловлювання Віктюка стосовно сучасного світу… Світу, у якому вже нічого не вартують чуттєвість, взаємність, довіра, еротична напруга. Бо цьому механічному світові і потрібні суто механічні задоволення, синтетичні замінники, секс-іграшки замість живої теплої душі і ніжного тіла, відповідно. 

Віктюк не був пророком. Просто констатував діагноз хворого світу, який лікується фалоімітаторами, а люди – не те щоби люди, а навіжені садисти в секс-шопі. Отака мораль.

4. Максим Голенко. Кицюня

Дикий театр

Дикий театр представит в Киеве очень черную комедию «Кицюня 21+ ...

Одна з найгучніших і найсуперечливіших київських постановок останнього часу. 

На споді – п’єса Мартіна Макдонаха, на поверхні – сценічна політ-травестія, спроба режисера приправити ірландські перипетії нашим місцевим соусом та колоритом, тобто тривогами та чорним гумором у супроводі наступу сучасного радикалізму, правого вектора. Це й викликало надзвичайно активну реакцію публіки.

Попри висоту заданої ідеологічної планки та карнавальну атмосферу цієї вистави, повсякчас згадувався Лев Толстой, який писав про Леоніда Андрєєва..

Він лякає, а мені не страшно….

Тобто, тон сценічної розмови про жорстокість, радикалізм та насилля у сучасному жорстокому світі задано професійний, карнавальний, але дещо шоу-бізнесовий. До речі, шоу-бізнес як насилля – це ж також концепція!

5. Максим Голенко. Жінко, сядь!

Дикий Театр

Жінко сядь - ДИКИЙ театр • WILD theatre

Не можу обійти у заданій темі (насилля) виставу Дикого, яка і позиціонувалася як проєкт, котрий привертає увагу до проблем гендеру та насильства в родині, зокрема. 

З цією виставою театр здійснив тур багатьма містами. І глядачі (я читав відгуки) упізнавали себе в героях постановки – Сані та Юлі.

Ця історія не тільки про сімейне свавілля, скільки про стирання чуттєвих зон, які об’єднують подружжя. Про інерцію звички, побуту, звикання, коли гаснуть попередні імпульси любові та взаємоповаги.

Адже, як відомо, «любовная лодка разбилась о быт»…

Це стримана і неекспресивна вистава Голенка, мета якої у тому, щоб підвести глядача до думки… Нетерпимість народжується через буденність, через силу звички та інерції сімейних взаємин.

Поневолені жінки Сходу та Заходу України завжди щиро аплодують у фіналі, упізнаючи у Юлі самих себе.

Перша версія назви, до речі, «Юля, сядь!». Але від неї відмовилися, щоб не збивати з толку глядача , який ще сприйме постановку за політпамфлет, присвячений найвідомішій українській політикині.

6. Андрій Білоус. Homo Ferus або сука-любов

Молодий театр

HOMO FERUS або сука-любов! Київський національний академічний ...

Експериментальна вистава на основі мотивів п’єс Івана Карпенка-Карого. Зокрема, «Наймички», у якій Харитину, жертву насильства експлуататорів, колись грала Марія Заньковецька.

Тепер Харитина в інших запропонованих обставинах. Вона зростала під свист нагайки хазяїна у собачій зграї, перетворюючись на дівчинку-мауглі. 

Експлуатація, приниження та собаче життя однак не знищили в Харитині надій на щирі почуття, на справжнє кохання. 

Це доволі екстремальний парафраз п’єси Карпенка-Карого. І такий парафраз мимоволі передбачає роздвоєння режисера.

Однією рукою він волів би і сам взяти нагайку, щоб вчинити на сцені театр жорстокості з усіма його наслідками.

Але друга його рука – рука педагога (у виставі задіяні студенти).

І режисер себе постійно стримує, аби не нашкодити, нікого не образити, лишитися у межах педагогічної поеми, а не театру жорстокості Антонена Арто.

У такій дилемі особисто для мене, мабуть, був би ближчим жорстокий Антонена Арто.

Але я все розумію. З дітьми треба працювати стримано, через добре серце, а не методи насилля (навіть сценічного).

7. Антон Романов. Мапи ідентичності, мова ворожнечі

У Луцьку православний гей повністю роздягнувся задля перфомансу ...

Режисер і перформер з окупованого Криму Антон Романов довів тему насилля в нашому театрі до мазохізму, до кульмінації. У проєкті Мапи ідентичності є жертва насилля, це сам режисер (одночасно актор).

Абсолютно оголений, він пропонує глядачам написати на власному тілі ті слова, які і провокують ворожнечу у нашому соціумі. А згодом пропонує ще й подряпати власне тіло до крові гострими предметами. Нема відмови від охочих! Публіка інколи не тільки дурепа, вона іноді ще й жорстока дурепа. Його худюще голе тіло з усіма причандалами розглядають ніби під мікроскопом, а потім ще й збиткуються над ним. Антон терпить, бо такі правила гри в насильство. Сам встановив їх для себе.

А я інколи думаю: краще б ти, Антоне, і далі ставив вистави про кохання за мотивами Маркеса, а не здригався від болючого насилля з боку жорстокого глядача.

Але тут є зміна парадигми. Насильником може виступати не тільки Режисер, який дозволяє подекуди відверте насильство над актором і глядачем. Насильник тут – Глядач. Тобто, у Дзеркала Сцени є два обличчя. І обидва – жорстокі.

Резюме

Якщо українському Театру згодом набридне насилля та ігри в жорстокість, завжди є реверс. Зворотній напрямок. Знову треба одягти очіпки та плахти і грати «Наймичку» на фоні мальовничих задників з хатками, соняшником, житами та вербами. І на цей товар, переконаний, завжди знайдеться свій добрий покупець. І Дикий (театр) тоді змінить назву на Свійський!

Читайте також: 

Думки авторів рубрики «Думки вголос» не завжди збігаються з позицією редакції «Главкома»





Джерело: glavcom.ua